Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2013. augusztus 11., vasárnap

Erdélyi óriás töltött cukkini

Minden úgy kezdődött, hogy volt itthon egy hatalmasra megnőtt cukkini....elkezdtem hát gondolkodni, milyen formában is kerüljön terítékre...valahogy adta magát, hogy tölteni kéne, csak valami újat szerettem volna, valami mást, ami annyira nem megszokott, legalább is nálunk...aztán rátaláltam erre az erdélyi receptre, és megvilágosodtam....ezt, és semmi mást!!! Nagyon szeretem az erdélyi fűszerezést, de valahogy mégis ritkán alkalmazom....talán éppen ez az, ami miatt annyira rajongok érte...nem válik hétköznapivá...:-) 

Hozzávalók:

1 nagy méretű cukkini( kb 1 kg)
1 kis fej vöröshagyma
8 dkg füstölt szalonna
10 dkg főtt rizs
1 csokor friss kapor
1 csokor friss borsikafű( csombor)
1 egész tojás
40 dkg sertés lapocka
3 gerezd fokhagyma
Ízlés szerint só,bors
Kevés olaj
1 kis doboz tejföl
10 dkg reszelt sajt(én felesben csináltam füstölt sajttal)

Elkészítése:

A kockára vágott füstölt szalonnát kevés olajon zsírjára sütjük, a pörcöt kivesszük, és a zsírjában megpirítjuk a vöröshagymát.

A húst kockára vágjuk, és a fokhagymával együtt aprítógépben ledaráljuk. Ha daráltan vesszük, úgy is jó. Belekeverjük a vöröshagymát és a szalonna zsírját, a felaprított kaprot, és csombort, a tojást, és a kihűlt főtt rizst. Kicsit soknak találtam ezt a mennyiséget, én kb a felét tettem bele. Jól összekeverjük, hagyjuk állni kicsit, ameddig a cukkinit tölthetővé alakítjuk.

Hosszában félbe vágjuk, a magházát kikaparjuk egy kanállal. Én meg is hámoztam, mert ez már nem az a zsenge kicsi darab volt, amin rajta szoktam hagyni.

A tölteléket megfelezzük, és megtöltjük vele a két fél cukkinit. A tetejére összekeverjük a reszelt sajtot tejföllel és egy csipet sóval, és rákenjük.

Tepsibe tesszük, aláöntünk egy kevés vizet, és 150 fokra előmelegített sütőben légkeveréssel egy óra alatt megsütjük. Sütő függvénye, lehet több, vagy kevesebb is.

És mivel azt többször említettem, hogy mi nem dobunk ki semmi maradék kaját, a rizs fel nem használt részét megcsináltam köretnek. Beleforgattam abba az edénybe, amiben a szalonna zsírját sütöttem ki, átvette a füstölt ízt ezáltal, és mind egy szálig elfogyott, olyan finom lett...:-) 


Nincsenek megjegyzések: