Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2013. augusztus 10., szombat

Medvehagymás tökfasírt joghurtos paradicsomsaláta ágyon

Mostanában nagyon rákaptam, hogy zöldségekből készítem a fasírtot, ma a tök van soron. Ennek az az oka, hogy a mami lereszelt nekünk egyet, hogy csináljunk belőle főzeléket, amit nagyon szeretek, de most valahogy nem kívántam...

Jött tehát az ihletés, legyen fasírt, csak más fűszerezéssel. Nem tök a tök kapor nélkül, így ez evidens, de eszembe jutott, hogy tavasszal tettem a fagyasztóba friss medvehagyma leveleket...ezért aztán arra gondoltam, azzal dobom fel...:-) 

És, mint azt már korábban említettem, semmi kaját nem dobunk ki, ha van maradék, kigondoljuk, mit lehet belőle készíteni....így született meg a paradicsomsalátánk is. Tegnapról maradt zöldfűszeres joghurt,  kitűnő dressingnek bizonyult hozzá....:-) 

Hozzávalók:

1  közepes méretű reszelt tök
2 egész tojás
4 evőkanál zsemlemorzsa
1 csokor kapor aprítva
7-8 levél medvehagyma aprítva
Só,bors ízlés szerint
Étolaj

A salátához


4 paradicsom kockára vágva
Zöldfűszeres natúr joghurt

Elkészítése

A legyalult tököt besózzuk, majd 5-10 perc pihenő után jól kinyomkodjuk. Hozzáadjuk a tojást, zsemlemorzsát és a fűszereket, jól összekeverjük, gombócokat formázunk belőle. Kicsit meglapítjuk, megforgatjuk zsemlemorzsában, majd bő olajban közepes lángon aranybarnára sütjük.

A salátához összekeverjük a kockára vágott paradicsomot a zöldfűszeres joghurttal, ha még pirítóst is sütünk hozzá, fenséges laktató nyári vacsoránk lesz...:-) 





Nincsenek megjegyzések: