Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2013. augusztus 14., szerda

Székelykáposzta

Nem kimondottan nyárra jellemző kaja, de nekünk ilyenkor is ugyanolyan jólesik, mint télen, így engem a tény, hogy téli étel, nem gátol meg abban, hogy nyáron is elkészítsem. A lényeg, hogy ne legyen zsíros...jó kis száraz húsból, füstölt oldalassal csodálatos!!!

Nagymamám tudta istenien elkészíteni, így amikor először nekiálltam, felhívtam telefonon, és megkértem, hogy írja le nekem a titkát, mert sehol nem ettem olyan finomat, mint,amit ő főzött...azóta az általa leírtak szerint készítem, és csak reménykedem benne, hogy egyszer talán sikerül úgy, ahogy ő csinálta...:)

Hozzávalók:

2 kg savanyú káposzta
1 kg sertés lapocka
60 dkg  füstölt oldalas
2 fej vöröshagyma
kevés olaj
só ízlés szerint
3 evőkanál őrölt piros paprika
4-5 babérlevél
1 paradicsom (ha nincs friss, sürített paradicsom is megteszi)
1 evőkanál liszt
1 kis doboz tejföl fele

Elkészítése:

Az oldalast daraboljuk fel, a lapockát vágjuk kockára. A kockára vágott vöröshagymát olajon pirítsuk meg, tegyük bele az őrölt piros paprikát, a paradicsomot, a babérlevelet, az oldalast, öntsük fel vízzel, és fedő alatt főzzük kb fél órát. Tegyük hozzá a lapockát is, és főzzük így együtt további fél órán át.

A savanyú káposztát mossuk át, és adjuk hozzá a húshoz. Addig kell tovább főzni, amíg megpuhulnak a húsok és a káposzta is. (Eltarthat még további 1-2 órát is)

Elkészítjük a habarást, amikor minden megfőtt: összekeverjük a lisztet egy teáskanál őrölt paprikával, és a tejföllel, és belekeverjük a káposztába. Pár percig főzzük, és tálalható...






Nincsenek megjegyzések: