Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2013. szeptember 13., péntek

Gombaleves

Tegnap bevásárolni mentünk Dorkával...a zöldséges részlegnél jártunk, mert gombát akartam venni a tokányhoz, amikor Dorka megkérdezte, hogy mikor csinálok már végre gombalevest...? 

Nagyon megörültem az ötletnek, mert így már meg is volt a mai leves...a fél kg gomba nagyobbik feléből főztem, mert sokat nem csinálok, hiszen nem tartható el, így mindig csak annyit készítek, amennyi biztosan elfogy...:-) 

Hozzávalók:


1 kis fej vöröshagyma
2 sárgarépa
1 petrezselyem gyökér
4 gerezd fokhagyma
30 dkg gomba
Kevés olaj
2 tk őrölt piros paprika
1 l víz
1 csapott ek liszt
2 ek tejföl
2 marék tetszőleges tészta /én reszeltkét tettem bele/
Só,bors ízlés szerint
1 csokor friss petrezselyem aprítva

Elkészítése:


A vöröshagymát, zöldségeket, és a gombát az olajon megdinszteljük, sózzuk, majd amikor levet engedett, beletesszük az őrölt paprikát, felengedjük vízzel és addig főzzük alacsony lángon, amíg a zöldségek megpuhulnak.

Amikor minden puha, beletesszük a tésztát, majd behabarjuk a tejfölös liszttel. Forralunk még egyet rajta, és levehető a tűzről...a legvégén tesszük bele az aprított petrezselymet, mert mi úgy szeretjük, ha ropogós...ha valaki jobban szereti úgy, hogy együtt fő a levessel, korábban is bele lehet szórni.


Nincsenek megjegyzések: