Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2013. szeptember 26., csütörtök

Mascarpone, azaz házi krémsajt

Nem voltam itthon hétfőn este, amikor jön a Boci mobil a házi tejjel, így legnagyobb sajnálatunkra a héten nem tudtam sajtot készíteni...illetve csak így gondoltam...:-) 

Nagyon-nagyon szeretem a mascarpone krémmel készült süteményeket és tortákat...a mascarpone árával azonban nem vagyunk túl jó barátságban, így viszonylag ritkán is készítek belőle süteményt...

Éppen ezért rendkívül belelkesedtem, amikor a világhálón böngészve rátaláltam a házi mascarpone elkészítésének rejtelmeire...méghozzá többféle módon is előállítható...mivel én a takarékosság híve vagyok, így az olcsóbbik megoldást választottam, amihez semmi másra nincs szükség, mint egy nagy doboz (375g) 20%-os tejfölre. A másik alternatíva 3 doboz habtejszín+ 1 fél citrom leve lett volna, de arra jutottam, hogy ennek az árából már meg tudom venni a krémsajtot is, és ebben az esetben nem szórakozok vele itthon...:-) 

A 375g 20%-os tejföl viszont csak 169,-Ft-ba került a Penny-ben szemben a 400,- Ft-os mascarponéval...ekkora különbségért már nekiállok, főleg, hogy igazából sok erőfeszítést nem igényel...:-) 

Ugyanúgy, mint a kemény sajtnál, egy szűrőt kibélelünk egy konyharuhával. A tejfölt kinyitjuk, de nem vesszük ki a dobozából és nem keverjük meg!!!! Betesszük 20 mp-re a mikróba. Így gyorsabb a savó kiválása, ne legyen nagyon meleg, épp csak kézmeleg. Ezután beleborítjuk a konyharuhával bélelt szűrőbe, és megvárjuk, amíg lecsöpög a savó. Pár óra alatt meg is van...aztán egy műanyag zárható dobozba téve mehet a hűtőbe...:-) 1-2 napra...aztán próbasütés...:-) 

A 375 g tejfölből 24 dkg krémsajt lesz, azaz kb egy doboz...és ami a nem mindegy....az az, hogy mindez féláron...:-) 



Aki szeretne még több érdekességet, esetleg hasznos információt, annak ajánlom figyelmébe a következő oldalt: Anya főztje


Nincsenek megjegyzések: