Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2013. október 22., kedd

Almaszósz pirított darával

Ma nem kellett ebédet főznöm, mondván, hogy maradt még ebédre való...igen ám, de aztán eszembe jutott, hogy a kisfiamnak frissen főtt kaját kéne adjak...és már majdnem dél volt...hát ezt jól elszúrtam, de aztán eszembe jutott az almaszósz pirított darával...nagyon gyorsan kész, és imádja is a nagyfiú...:-) 

Aztán, ahogy etettem, úgy megkívántam, hogy arra gondoltam, csinálok magamnak desszert gyanánt...

A következő recept egy személyre szabott, inkább csak nasinak való.:-) 

Hozzávalók:

A szószhoz:

2 kisebb alma
1 ek cukor
1 késhegynyi őrölt szegfűszeg
1 dl  víz
Kicsi citromlé
25 g margarin
2 tk liszt
Csipet fahéj

A pirított darához:

1 ek olaj
2 ek búzadara
Csipet só
30 ml víz

Elkészítése:

Az almát meghámozzuk, magházát eltávolítotjuk, szeletekre vágjuk. Felöntjük a vízzel, megszórjuk cukorral és őrölt szegfűszeggel. Puhára főzzük.

Amikor megpuhult, kicsi citromlét adunk hozzá. Elkészítjük a rántást. A margarint felolvasztjuk, belekeverjük a lisztet, és besűrűsítjük vele az almaszószt. Tetejére fahéjat szórunk.

Az olajat felforrósítjuk, belekeverjük a darát, és a sót. Amikor pirul beleöntjük a vizet. Folyamatosan kevergetjük még pár percig, én úgy szeretem, ha jó ropogós...:-) 


Nincsenek megjegyzések: