Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2013. október 10., csütörtök

Gombás kelpástétom

Egy újságban találkoztam ezzel a recepttel...ahogy megláttam, abban a pllanatban eldöntöttem, hogy ez kell nekem!!:-) 

Ez volt az első alkalom, hogy elkészïtettem, de biztos vagyok benne, hogy nem az utolsó, mert valami fergetegesen finom!!!

Bár a kelkáposzta elég meegosztó kaja, nalunk se szereti minenki, de a káposztakedvelők körében viharos siker lesz, ez borítékolható!:-) 

Hozzávalók:

1 kis fej kelkáposzta
50 dkg gomba
20 dkg sárgarépa
1 fej vöröshagyma
3 ek olaj
2 tk vegeta
1 ek citromlé
15 dkg reszelt sajt
1,5 dl tejföl
4 tojás
3 szelet szendvics kenyér
1 csipet reszelt szerecsendió

Elkészítése:

A kelkáposzta levelek levélnyelét vastag késsel kivágjuk, majd enyhén sós forró vízben 2 percig főzzük, leszűrjük, hűlni hagjuk. A gombát szeletekre, a répát és a hagymát finomra vágjuk.

Kb 20 cm hosszú szögletes sütőformát kikenünk olajjal, kibéleljük a levelekkel, hogy túllógjanak a forma peremén. A maradék levelet apróra vágjuk.

A fele olajat felforrósítjuk, és a gombát addig pároljuk benne, amíg elfőli a levét. Ha kész, átöntjük egy tálba és a serpenyőben a maradék olajon megpároljuk a répát, a hagymát, és a felaprított káposzta levelet. Megszórjuk vegetával, meglocsoljuk citromlével. Jól elkeverjük.

A sütőt 200 fokra melegítjük. A sajtot a tejföllel elkeverjük, hozzáadjuk a felvert tojásokat. A kenyeret elmorzsoljuk..

Az egészet a zöldségekkel összekeverjük, sóval, borssal, szerecasendióval ízesítjük.

A masszát a kellevelekkel bélelt formába kanalazzuk, ráhajtjuk a leveleket, és olajjal megkent sütőpapírral lefedjük. Vízzel töltött tepsibe állítjuk, és 70 percig sütjük. Ha kihűlt, szeletelhető.




Nincsenek megjegyzések: