Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2013. október 3., csütörtök

Házi készítésű ételízesítő

Mostanában nagyon rákaptam arra, hogy lehetőségeimhez mérten amit csak lehet házilag készítsek el...így hát nagyon megörültem, amikor a facebookon megláttam, hogy a vegetát sem bonyolult itthon elkészíteni.

Úgy gondoltam, mindenképp megpróbálom, hiszen így legalább biztos lehetek abban, hogy mi is az, amivel ízesítem az ételt, amit a családomnak adok...hogy az valóban valódi friss zöldségekből van mesterséges tartósítószerek nélkül...:-) 

Az alapanyagok összetétele, és azok aránya tetszőlegesen összeállítható, ízlés szerint, a lényeg, hogy 2 kg friss zöldség legyen. Én a következőkből állítottam össze:



Hozzávalók:

7 sárgarépa
2 petrezselyem gyökér
4 tv paprika
2 kápia paprika
1 zeller gumó
2 paradicsom
8 gerezd fokhagyma
3 kis fej vöröshagyma
1 csokor petrezselyem zöldje
1 csokor zeller zöldje
5 szál zellerszár
30 dkg só

Elkészítése:

A zöldségeket jól megmossuk, nagyobb darabokra felvágjuk. Erre csak azért van szükség, hogy beleférjen az aprító gépbe. Az eredeti recept szerint húsdarálóval kellett volna ledarálni, de én úgy gondoltam, aprítógéppel ugyanolyan jó lesz...:-) 


Ha készen vagyunk az aprítással, sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük. Ezt a mennyiséget két tepsibe tettem, és 50 fokos légkeveréses sütőbe tettem szárítani. 

Egyszerűbb lenne a dolgom, ha nyár lenne, kánikulában egyszerűbb, és gyorsabb a kiszárítása...de így is megoldható.

Mivel így elég hosszadalmas a művelet, kiegészítettem azzal, hogy pl. kenyérsütés után maradékhőre is betettem a sütőbe...:-) Így is eltartott 3 napig és egy tepsi tönkre is ment, mert véletlenül kint maradt, és nem volt elég meleg neki...

Ha kiszáradt, hozzákeverjük a sót, és az aprítógépben megpörgetjük pár körre...

Szóval, amire figyelni kell, ha nem nyári forróságban készítjük: 

  • Lehetőség szerint minden nap szárítsuk sütőben 50-60 fokon légkeveréssel, vagy ha így nem, maradékhővel
  • Gyakran kevergessük meg, minél hézagosabban legyen a tepsiben
  • Ne maradjon kint szobahőmérsékleten szárítás nélkül, mert megbuggyan( levet ereszt, és kellemetlen szaga lesz)
  • A sütővel óvatosan bánjunk, ha túl forró, megég, és megint csak használhatatlan lesz 



Nincsenek megjegyzések: