Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2013. október 5., szombat

Káposzta főzelék fasírozottal

Dorka lányom tegnap panaszkodott, hogy kelkáposzta főzelék volt az ebéd az oviban...és akkor hirtelen jött a felismerés: ezer éve nem csináltam...és mivel a nagylány úgyis az óvodában ebédel, így nem kellett több félét főznöm...:-) 

Gyorsan, egyszerűen elkészíthető, egészséges...és nagyon szeretem.:-)  Persze a főzelék önmagában kevés, így fasírozottat gondoltam mellé...

Szóval jól kigondoltam mindent, erre a legközelebbi boltban nem volt kelkáposzta, csak kínai kel...az meg nem kell a főzelékhez, így maradtam a sima káposztánál, mivel már ráállítottam a gondolataimat...:-) 

Hozzávalók:

1 fej kelkáposzta
2 szem krumpli
3 babérlevél
Kevés olaj
5 gerezd fokhagyma
2 púpos ek liszt
1 ek őrölt piros paprika

Elkészítése:

A káposztát késsel összevágjuk, lobogó vízzel leforrázzuk. Ezután egy lábosba tesszük a kockára vágott krumpli, és a babérlevelek társaságában és felöntjük annyi vízzel, hogy a káposzta feléig legyen.

Közepes lángon addig főzzük, amíg a káposzta is és a krumpli is megpuhul. Ekkor elkészítjük bele a rántást. Kevés olajon megpirítjuk a fokhagymát, hozzákeverjük a lisztet, majd a tűzről levéve mehet bele az őrölt paprika.

Ezzel sűrítjük be a káposztàt, forralunk rajta egyet, és levehetjük a tűzről...:-)

Fasírozottal tálaljuk, az elkészítését ITT olvashatjátok...


Nincsenek megjegyzések: