Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2014. február 14., péntek

Házi tészta Norbi lisztből

A tészta az az egyetlen köret, amiből nem tudok mértéket tartani...nagyon-nagyon szeretem...sajnos, amióta megszületett Botika, rajtam maradt sok-sok kiló, így próbáltam átértékelni az étrendemet... Több-kevesebb sikerrel.:-) 

A tésztáról képtelen voltam lemondani, így lisztet váltottam. Ha sok tésztát szeretnék enni, kizárólag Norbi lisztből készítem, így mondhatni szinte bűntetlenül habzsolhatok...:-) 

Most halászléhez készítettem, így gyufa tészta lett belőle, de bármi másra is használható. Arra figyelni kell, hogy teljesen másképp viselkedik, mint a hagyományos liszt, nehezebb vele dolgozni. Kevesebb tojással, több vízzel gyúrom, így könnyebb összeállítani és utána sodorni is. Kerekre soha, de soha nem lehet sodorni, bárhogy próbáltam, mindig amorf maradt...még jó, hogy a végeredményen nem látszik...:-) 



Hozzávalók:

20 dkg Norbi update 1 lisztkeverék
1 tojás
1 kk só
60 ml víz

Elkészítése:

A lisztet egy nagyobb tálba kimérjük, közepébe mélyedést készítünk, beleütjük a tojást és beleszórjuk a sól. Összekeverjük. A vizet apránként adjuk hozzá, annyit csak, amennyitől összeáll és gyúrhatóvá válik. Gombócot formázunk belőle.


Mondanám, hogy szép kerekre sodorjuk, de ez lehetetlen ebből a lisztből, így csak annyit mondok, hogy vékonyra sodorjuk...:-)  



Tetszés szerint felvághatjuk, én gyufatésztát vágtam belőle: kb 3 ujjnyi szeletekre vágjuk, majd egymásra tesszük a szeleteket. 



Gyufa vastagságúra szeleteljük.



Lobogó sós vízben főzzük ki.



Nincsenek megjegyzések: