Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2014. március 17., hétfő

Rakott kel

A gyerekeim imádják ezeket a rakott zöldséges darálthúsos, rizses kajákat, ezért aztán úgy gondoltam, ezúttal kelkáposztával készítem el...azt tudtam, hogy Dorka nem rajong túlzottan a kelkáposzta főzelékért, de mivel a rakott dolgokért nagyon, így nem hittem, hogy gond lesz vele...tévedtem, de legalább bebizonyosodott, hogy a káposztát minden formában mellőzni kell, ha itthon eszik... Botika pedig a káposztát félretolta, de a többiből nagyon szépen evett...Hát ő se lesz káposzta kedvelő...pedig nagyon finom volt!:-) 



Hozzávalók:

2 dl  rizs
50 dkg darált hús
Kevés olaj
1/2 fej vöröshagyma

Oregánó
Bazsalikom
2 tk őrölt piros paprika
1 fej kelkáposzta
3 dl tejföl
Bors
Fokhagyma granulátum
5 dkg reszelt sajt

Elkészítése:

Pici olajon megpirítjuk, megsózzuk a rizst, majd felöntjük 4 dl vízzel. Nem kevergetjük, mert akkor leragad. Ha elfőtte a levét, levesszük a tűzről és fedő alatt pihentetjük 15-20 percig.

Közben elkészítjük a húst. A kockára vágott vöröshagymát kevés olajon megpirítjuk, rátesszük a húst, ízlés szerint fűszerezzük, oregánóval, bazsalikommal, sóval. Amikor kifehéredett, rászórjuk a paprikát, és kb 2 dl vízzel felöntjük. Felforraljuk.

A káposztát összevágjuk, lobogó sós vízben kicsit megfőzzük, majd leöntjük róla a vizet.

Hőálló jénai aljába beleöntjük a rizst, rá a húst a szaftjával együtt, majd a tetejére a káposztát. A káposzta tetejét megkenjük a fokhagyma granulátummal és borssal elkevert tejföllel, rászórjuk a reszelt sajtot.

200 fokra előmelegített sütőben pirosra sütjük.





Nincsenek megjegyzések: